Friday, September 9, 2011

Si Dia

Macam mana aku nak rungkaikan tentang Si Dia?Aku punya perasaan sayang,kasih,cinta terhadap Si Dia.Tapi dia banyak mencabar kesabaran aku.Dia lah racun,penawar.Dia sering buat aku sedih,kecewa,terguris hati bengan kata2 Si Dia.Tapi aku harus sabar,tabah dalam mengharungi setiap detik bersama Si Dia.Dia sanggup buat apa saja demi aku(walaupun ianya di luar jangkaan atau di luar kemampuan) dirinya sendiri.Dia nak jaga hati aku,tapi aku saja yang tak pandai nak jaga hati dia.Sebab aku ini senggal!Tak pandai nak hargai seseorang yang sayang dan cintakan aku.Aku tak reti untuk memahami hati Si Dia.Aku tak nak dan tak suka bila dia tarik muka dengan aku.Semalam hari yang paling mencabar bagi aku selama perkenalan kami.Bila aku sampai 'hostel',aku ingat aku dah tak nak sakitkan hati masing2.Aku nak jaga hubungan dengan dia.Tapi sebaliknya,benda senang pun aku tak boleh nak tangani!Semalam kami masing2 merajuk!'So sad'.Aku tak boleh nak cakap apa2 dah.Hati aku benar2 sudah hancur berkecai bagaikan cermin retak seribu!Tapi,Alhamduliullah syukur,aku tak simpan ianya dalam hati untuk dibawa ke hari depan.Aku tak nak ada masalah nanti,susah hidup kami nanti.Yang paling kesian,bila dia merajuk,aku tak pernah pujuk pun.Bila dia merajuk,masa itu juga aku merajuk.Jadi,dia akan beralah demi hubungan kami.Kesian dekat dia.Kadang2,ada kalanya,perlakuan dia ada menyakiti hati aku..Aku tak tahu sampai bila aku bisa bertahan dengan Si Dia....

No comments:

Post a Comment